Välkommen till Borstahusens Bollklubb!

Att spela i Borstahusens BK är att få möjlighet att utveckla sina fotbollskunskaper utifrån sina egna förutsättningar i en trygg miljö där glädje, gemenskap, kamratskap och sportslighet är ledord.

BBK på JumpYard!
2024-04-09 08:48

Lördagen den 18 maj kl 16-18 har vi i BBK bokat en härlig föreningskväll på JumpYard i Helsingborg! Alla medlemmar får hoppa obegränsat under denna tid för 129 kr/person (ordinarie pris 239 kr/person).

Anmälan görs via den här länken senast den 15 maj. Det finns begränsat med platser så det är först till kvarn som gäller.

Välkomna!

Medlemserbjudande på Stadium fram till 30 april
2024-04-09 08:35

Nu är våren här på riktigt och då kanske det är dags för inköp av nya fotbollsskor, benskydd eller fotbollskläder? Då kommer Stadiums medlemserbjudande, som gäller fram till den 30 april, väl till pass!

I bilden visas kupongerbjudandet som du visar upp i butik eller knappar in på www.stadium.se för att nyttja erbjudandet!

Samtidigt vill vi såklart även pusha för medlemsprofilen som finns via den här länken så att vi får fler att klä sig både bra och snyggt i våra föreningskläder! Dessutom ger det bra bonus till föreningen!

Avslutningsvis, kom ihåg att stötta BBK genom Stöd din förening => https://www.stadium.se/teamsales

Vår- och påskhälsning från Styrelsen
2024-03-27 14:01
Den riktiga vårvärmen lyser ännu med sin frånvaro men visst får man ändå lite vårkänslor när tävlingssäsongen snart drar igång? Bara 11 dagar återstår innan säsongen drar igång den 7 april när Seniorlaget och P2009 spelar årets första hemmamatcher. Sedan rullar det på i ett rasande tempo - ungefär 210 tävlingsmatcher ska våra lag hinna beta av innan sommaruppehållet!

På Årsmötet den 18 mars omvaldes styrelsen för BBK. Vilka vi är och våra kontaktuppgifter hittar du här. Vi vill passa på att skicka med lite information till både våra gamla och nya medlemmar i vårt nya medlemsbrev som du hittar här

På tal om seriestart vill vi också uppmana alla att komma och heja på vårt seniorlags första hemmamatch i årets Division 4 Skåne. Den 7 april kl 13.00 smäller det på Ulkavallen mot Höganäs BK! Kiosken kommer att vara öppen hela dagen, grillen kommer att gå varm och för er som är sugna på riktigt mycket fotboll så anordnar ett av våra flicklag en minicup hela förmiddagen och kl 15.00 möter P2009 Hittarps IK.

Slutligen vill vi önska alla våra fantastiska spelare och ledare stort lycka till under årets säsong! Lär dig krypa, lär dig gå, lär dig älska BBK!

Hälsningar,
Styrelsen
Julhälsning och viktig information inför 2024
2023-12-15 08:53
Vilket år vi har haft! Över 600 medlemmar har tränat och spelat matcher i något av våra 19 lag! Vi har sammanlagt kallat till över 2 200 aktiviteter (träningar, matcher, cuper, o.s.v.) under året! Det kallar vi engagemang och fotbollsglädje!

Nu är det förhoppningsvis snart dags för lite välbehövlig vila över jul och nyår för oss alla! Vi i styrelsen vill passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL och ett fantastiskt GOTT NYTT FOTBOLLSÅR 2024!

Sist men faktiskt allra viktigast så vill vi delge er viktig information inför 2024 gällande SportAdmin och avisering av medlemsavgiften för 2024. Mycket är nytt och vi vill därför uppmana er alla att läsa det här dokumentet noga. Avisering av medlemsavgiften för 2024 kommer att gå ut via mejl precis vid årsskiftet så håll utkik i inkorgen! Om inte medlemsavgiften betalas innan förfallodatum kommer du automatiskt att tas bort från den medlemsgrupp/det lag som du tidigare har tillhört. Detta innebär att du förlorar din plats i laget.
Sommarbollen 2023
2023-05-15 09:25

Äntligen har anmälan öppnat till Sommarbollen 2023!

Datum: 19-21 juli (onsdag-fredag vecka 29)

Tid: 09:00-11:30 varje dag

Plats: Ulkavallen

Vem: Alla barn födda mellan år 2010 och 2016 är välkomna att anmäla sig. Du behöver inte vara medlem i Borstahusens Bollklubb.

Deltagande på Sommarbollen är kostnadsfritt! Det bjuds på fika varje dag och alla barn får en egen fotboll, en vattenflaska och en fribiljett till JumpYard. Tänk på att komma i god tid första dagen så att vi kan bocka av alla deltagare (vid kiosken) samt slussa dem till rätt grupp/ledare. Givetvis har också kiosken på Ulkavallen öppet under alla tre dagar.

Anmälan sker via denna länk senast den 25 juni. Om du vill anmäla flera barn fyller du i formuläret flera gånger; endast ett barn kan anmälas åt gången. Sommarbollen genomförs av Borstahusens BK med stöd av RF-SISU och Swedbank genom deras ägarstiftelse.

Nyheter från våra lag

Våra sponsorer